Kontakta din konsumentvägledare


Fotograf:  Lennart Johannson


Du vet väl att stadens konsumentvägledare vet vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument och kan hjälpa dig med vägledning.


Konsumentvägledaren kan hjälpa dig med:



  • Rådgivning före köp av en vara eller tjänst, exempelvis när du ska anlita en hantverkare.

  • Konsumenträttslig information, om garantier och säljarens skyldigheter.

  • Marknadsrättslig information, exempelvis om vilseledande reklam och prisinformation.

  • Komma i kontakt med andra myndigheter eller organisationer (vid tvister).

  • Hushållsekonomisk rådgivning och information om budget och skuldrådgivning.

Om du bor i Enskede-Årsta-Vantörs stadsdel ringer du Konsumentcentrum tfn 08-508 203 98.
Du når dem måndag till fredag på telefontiden 9:00-11:00 och 13:00-15:00.



Vidare till hela nyheten om:
Kontakta din konsumentvägledare



Se fler liknande nyheter:

Dela med dig:

Fler nyheter från Stockholms Stad